הם רוצים את הדם שלך

בקטגוריות: חוויתי

15 Jan 2012

השנה, כמו כל שנה, הלכתי למרפאת אחיות על מנת לבצע בדיקת דם. אני שייך למכבי, וההגעה למרכז האחיות מאוד הפתיע אותי אני חייב לציין. כאשר נכנסתי לחדר הגדול קיבל אותי מכשיר בו אני אמור להעביר את הכרטיס המגנטי שלי.  כאשר העברתי את הכרטיס קיבלתי מספר. כפי שנוכחתי לדעת, מספר התור הזה יהיה הרבה מעבר לבדיקת דם פשוטה….

בסדר, הצלחתי להכניס אותכם למתח, האמת שהייתה לי בדיקת דם פשוטה ורגילה לחלוטין. אבל כן הייתה לי הפתעה, בצורת מערכת ניהול תורים. אני לא יודע מתי החליטה “מכבי” להקים מערכת מתוחכמת לניהול תורים, אבל אני מברך את ההחלטה, המערכת הייתה מעולה.

בניגוד למערכות ניהול תורים פשוטות, שמודיעות מי הבא בתור ולאיזה דלפק, המערכת ב”מכבי”, מציינת בצורה יותר וויזואלית את אופן התנהלות התור. ניתן לתמונה לדבר.

ניתן  להבחין במספר מאפיינים חיוביים:

  • הפרדת צבעים ברורה וקיבוץ אובייקטים. בצורה כזו המשתמש מבדיל בין קטגוריות העמידה בתור באופן פשוט.
  • שימוש במאפיינים צבעים- הצבע אדום, אותו לרוב מסווגים עם פעולה מיידית בא לידי ביטוי ומושך את העין.
  • זרימה של תהליך, המביט/משתמש מבין את אופן זרימת המידע. כך, התמונה מותאמת למודל המנטלי של משתמש: ממתין בתור -> עומד להכנס לחדר -> מטופל. בהתאם למודל המנטלי, המשתמש גם מבין את מיקומו בתור ביחס לאחרים.
  • קיבוץ ממתינים נוספים, מתוך הנחה שהמזכירות אמורה לקבל כמה שיותר ממתינים בתור, נעשה קיבוץ של האנשים בעלי מספרי התור הקרובים ביותר לתור המטופל.
  • כותרות מאוד ברורות.

וקצת לדברים שליליים:

  • שטח מסך מבוזבז- החלק העליון של המסך ריק לחלוטין. כמובן שאני לא מודע לכל השיקולים השונים שנעשו כאשר בנו את הממשק הנוכחי, וייתכן שיש למסך הריק סיבה טוב.
  • זרימה משמאל לימין – ההחלטה שתהליך הזרימה יהיה משמאל לימין ולא מימין לשמאל לא כל כך ברורה לי. הרי בעברית אנחנו כותבים מימין לשמאל ומדובר על אופן זרימה שיותר טבעי לנו מאשר משמאל לימין.
 בסך הכל אני רוצה לשבח את אופן ניהול התורים. לדעתי ניתן לראות בבירור שנעשה פה איזשהו תהליך מחשבתי על כל נושא “עמידה בתור”. אני בהחלט הייתי מוצא כזו מערכת שימושית בעוד הרבה מקומות נותני שירות כגון: בנקים, רשות הדואר וכיוצ”ב.

2 תגובות על הם רוצים את הדם שלך

Avatar

עידן פקטור

16 בJanuary, 2012 בשעה 4:56 am

אין ספק שמדובר בממשק נוח.
מה לגבי אספקת הנתונים שהמשתמש צריך?
חסר מידע בסיסי וזה הערכת זמן של המתנה משוערת ובכלל ערך סה”כ מספר הממתינים שעומדים לפני.
כאשר מוצגת בפני הערכת זמן מינימלית לשעת התור שלי אני יכול לדעת אם אפשר לצאת החוצה לקנות עיתון או אולי אפילו לבקר חבר שגר ברחוב סמוך.
כוחה של המערכת הזו יפה לתורים קצרים.
בתורים ארוכים האפקטיביות שלה תפחת באופן משמעותי.

Avatar

אסף

16 בJanuary, 2012 בשעה 6:55 am

מערכת ניהול התורים נבנתה בהקשר מסויים – הסביבה בה מתבצע התור.
מדובר על תור למזכירות רפואית בקופת חולים שמפנה לשירותים אחרים (בדיקת דם במקרה הנדון). לכן, מדובר בשירות עם זמן המתנה של דקות (מתוך ניסיון) לא של שעות אלא .
כפי שרשמת, כוחה של מערכת זו לתורים קצרים, ולכן היא משומשת כיאות בתוך ההקשר הסביבתי כפי שציינתי.

לגבי תורים אחרים, פעם הבאה שייצא לי להיות בבנק או בסניף דואר עם מערכת לניהול תורים, אני ארשום על זה פוסט.

טופס תגובות

אנא הודע לי שמתקבלת תגובה חדשה

אודות הבלוג

מגיסטר הנדסת גורמי אנוש באוניברסיטת בן- גוריון שמחפש קצת לצאת מהראש האקדמי ולהכנס לראש התעשייתי

Registering using your email